[Video] Anda Nak Tahu Bagaimana V1RUS C0VID-19 Memusnahkan Paru-Paru?

Ya Allah, tak sanggup nak tengok video ni, NGER1 sangat-sangat. Apabila seseorang itu dijangkiti dengan penyak1t Cov1d-19, v1rus-virus akan menyerang paru-paru yang akan membuat pesak1t tersebut akan mengalami sesak nafas.
Paru-paru yang telah diser@ng oleh v1rus ini boleh menyebabkan paru-paru gagal berfungsi seperti biasa dan pesak1t memerlukan bantuan pernafasan dari mesin sokongan pernafasan seperti yang sering dilihat di wad ICU hospital.
Di dalam video di bawah, kelihatan lendir yang berada dalam saluran pernafasan pesak1t Cov1d-19, liat macam getah. Doktor terpaksa menariknya keluar dengan cara memintal menggunakan kertas tisu. Ya Allah, sungguh MENGER1KAN! 
Jadi, teman2 semua diminta jangan terlalu teruja kerana sudah dapat keluar dari rumah sama ada untuk ke tempat kerj @ membeli belah di pasaraya.  Ingat, kita masih belum menang dan jangan kita pula yang jadi penyambung rantaian wab@k ini.
Tolong sebarkan kepada semua video ni agar menjadi peringatan bahawa kita mesti mengamalkan norma2 baru yang telah digariskan oleh kerajaan. Semua pihak perlu ada kesedaran untuk patuh pada Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).
Kita Masih Belum Menang Lagi…
Video Player
00:00
01:00
Video dipetik dari fb Pemuda Pas Besut