Ali Puteh Ded4h Hidayah Tuntut Rumah & Tanah RM300,000, Toyota Vellfire

Beberapa hari lalu kontr0versi melib4tkan pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Nor Hidayah kembali menjadi sebut4n ramai apabila timbul 1su sam4n-meny4man melib4tkan kedua pihak pula.
Ramai yang menyel4r Ali kerana bertindak meny4man b4lu arw4h abangnya, namun pelawak itu menjelaskan s4man yang dikemukan olehnya itu tidak melib4tkan h4rta tetapi untuk membersihkan nama dan imej keluarganya.
Jelasnya lagi, bukan dia yang meny4man kakak iparnya tetapi dia membuat sam4n balas selepas dis4man oleh Nor Hidayah. Ali mended4hkan dia disa4man dengan jumlah RM900,000 selepas 15 hari Arw4h Abam men1nggal dunia.
“Saya tak heb4hkan pada media bahawa saya dis4man 15 hari atau hari kami mengadakan majlis t4hlil anjuran pihak Astro sebab saya masih mengh0rmati abang saya baru men1nggal dunia. Saya bukan t4kut cuma dalam kead4an kehil4ngan dan keluarga masih bers3dih.
“Tidak lama selepas sam4n saya, dia (Hidayah) dan ibunya meny4man pula ibu saya. Ibu saya yang berkerusi roda itu pun dis4mannya.
Dalam pada itu, Ali memaklumkan Hidayah turut menvntut harta-harta lain termasuk rumah dan tanah bernilai RM300,000, kereta jenis Toyota Velfire, jam tangan, sebuah motorsikal dan wang tunai di dalam akaun bank.
“Kau tudvh aku guna Vellfire, pad4hal kereta itu dah kena t4rik bulan lepas. Siapa nak bayar? Orang di luar sana pun s1buk sang4t nak tahu berapa banyak h4rta arw4h.
“Okey ini saya ded4hkan semua, b4lu tvntut rumah dan tanah bernilai RM300,000; sebuah Toyota Velfire bernilai RM300,000, pad4hal Velfire lama itu harga RM180,000.
“Motorsikal LC berharga RM10,000, padahal harga motor arw4h beli RM5,300 sahaja. Siapa pakai motor dia tahulah.
“Okey ini yang paling orang ramai nak tahu sampai tvduh saya makan harta anak yatim; duit di dalam akaun arw4h. Arw4h ada dua akaun bank dan setelah dicampur kedua-dua akaun jumlahnya RM84,000.
“Sebelum ini orang sibuk kata duit arw4h berjuta-juta dan saya makan duit arw4h. Kalau ada bukti saya makan harta anak yatim, buktikan…” jelasnya.
Ali berkata dia bersyvkur apabila mendapat surat jawapan sam4n daripada pihak Hidayah sehingga melakukan sujvd syukvr kerana sebelum ini b4lu mengatakan keluar sehelai sepinggang tetapi akhirnya meng4ku sudah keluarkan RM10,000 dari akaun bank arw4h.
“Kalau betul ambil, meng4ku sahaja. Jangan cakap keluar sehelai sepinggang. Tak baik men1pu, yang kena m4ki saya.
“Kemudian dia meng4kui mengambil empat utas jam tangan arw4h. Dalam surat sama terdahulu, dia kata saya fitn4h dia ambil jam tangan arw4h,” ujarnya.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : Rotikaya