Berat Ujian Suami Isteri Tiada Kaki, Hanya Mampu Pandang Satu Sama Lain

Sepanjang musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, ramai pihak tampil menghulurkan bantuan untuk individu yang hidup dalam serba kekurangan.
Situasi menjadi lebih sebak apabila melihat sendiri kesusahan dan kepayahan sebuah keluarga di depan mata, selain tidak berdaya untuk bergerak apatah lagi bekerja bagi menyara keluarga.
Perkara itu dihadapi pasangan suami isteri ini yang juga orang kurang upaya (OKU) dimana hanya mampu memandang antara satu sama lain akibat keterbasan fizikal.
Kisah tersebut dikongsi seorang pengguna Facebook, Othman Bon yang memuat naik beberapa keping gambar ketika memberi sumbangan kepada pasangan itu di Bukit Naning, Air Hitam, Muar.
“Allahuakbar ada lagi yang benar2 memerlukan bantuan. Tanpa bersuara, isteri tiada kaki sebelah manakala suaminya kedua kaki tiada. ðŸ˜­ðŸ˜­ 
“Semoga keluarga ini tabah menempuh kehidupan ini. Dapat tahu terus berkejar ke rumahnya bersama YB Sharuddin menghantar bantuan,” tulisnya.
Walau bagaimanapun, Othman tidak menyatakan maklumat terperinci mengenai pasangan berkenaan. Semoga mereka berdua terus cekal menghadapi ujian ini.