Tindakan Pantas Pihak Polis, Dompet Mngsa Kes Samun Dan Bunvh Sudah Ditemui, Rupanya Dibuang di Sini


Berita tentang kejadian samvn dan bunvh bekas Pengarah Bahagian Teknologi Maklumat, Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI), Dr Wan Hassan Wan Embong, awal pagi semalam telah mendapat perhatian ramai.

Tndakan kjam suspk juga menimbulkan kemarahan warganet yang bukan sekadar mer0mpak malah sanggup membunvh mngsa.

Namun tindakan pantas pihak polis akhirnya berjaya memberkas suspk dalam masa kurang 24 jam.

Buang dompet mngsa di lokasi kes samun kedua

Difahamkan suspk terbabit telah membuang dompet mangsa di lokasi kes samvn kedua mereka di Taman Titiwangsa dan penemuan itu berjaya menjejak suspk yang menjadikan hotel sebagai markas mereka.

” Susulan itu polis berjaya menahan tiga suspk di hotel berkenaan, 6.30 petang semalam,” katanya.

Menurutnya, polis turut menemui kereta digunakan ketika kejadian samvn yang diletakkan suspk di stesen minyak di Taman Melati, di sini.

” Setakat ini 10 individu yang disyaki terbabit dalam dua kes samvn termasuk rumah Wan Hassan sudah ditahan.

” Semua suspk termasuk suspk utama itu ditahan menerusi beberapa siri serbuan oleh polis,” katanya.

Gambar, laluan belakang digunakan per0mpak

Mngsa cuba melawan

Dalam kejadian 3.30 pagi semalam, Wan Hassan maut ditet4k per0mpak di rumah di Bukit Bandaraya, di sini. Rumah dihuni mangsa dan isteri, Sarifah Yusof, 70, dipecah masuk dua lelaki bersenjata parang.

Suspk yang tidak memakai topeng meminta duit menyebabkan mangsa cuba melawan sebelum ditet4k di muka dan leher manakala isteri mangsa ditet4k di bahu.

Selepas men3tak Wan Hassan dan isterinya, suspk mer0mpak rumah jurutera di Taman Tiara Titiwangsa pada 5.15 pagi.

Difahamkan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Saiful Azly Kamaruddin akan mengadakan sidang media berhubung penangkapan suspk kes ini, petang ini.

Terdahulu pihak polis memaklumkan seramai 10 individu yang disyaki terbabit dalam dua kes samvn terbabit.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Anuar Omar berkata, kesemua suspk termasuk suspk utama itu ditahan menerusi beberapa siri serbuan oleh sepasukan polis.

” Ya, ada tangkapan, setakat semalam, 10 orang termasuk suspk utama kes ini,” katanya ringkas ketika ditanya pemberita, hari ini.

Terdahulu siasatan polis mendapati suspk meminta wang sebelum men3tak mngsa sehingga m4ut dalam r0mpakan di Bangsar pada awal pagi Ahad.

Dr Wan Hassan meninggal dunia di lokasi selepas ditet4k di muka dan leher manakala isterinya, Sarifah Yusof, 70, cedera serta menerima rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Anuar Omar berkata, polis menerima panggilan daripada seorang wanita yang juga anak mangsa pada 4.01 pagi.

” Menurut isteri, mangsa terdengar bunyi bising di bahagian dapur rumah kira-kira 3.30 pagi.

” Dua lelaki tidak bertopeng dan berparang meminta duit. Mangsa cuba melawan dan seterusnya ditet4k. Isteri mangsa turut ditet4k di bahagian bahu kanan.

” Suspk kemudian mengambil barang-barang berharga, namun belum dapat dipastikan. Suspk melarikan diri melalui tingkap dapur,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Sksyen 302 Knun Kesksaan.